czwartek, 15 kwietnia 2010

Dzień Dziewiąty



Walery Briusow

***

O, zasłoń, zasłoń blade swoje nogi!



---
Na dzisiaj miałam w planach odę do sracza Brechta, ale nie mogę jej nigdzie znaleźć. Internet mnie rozczarowuje.
Jest więc Briusow, z jednym z najbardziej nieprzyzwoitych jego wierszy. Jednowierszy. Kto to widział, żeby jedna linijka - a tyle siły! Śni mi się po nocach, czasami, Briusow - z całym jego ciężarem gatunkowym, zawarty w sześciu słowach, nie wiadomo do kogo i po co, a jednak. A jednak.

1 komentarz:

  1. wreszcie ktoś docenił ten jednowiersz... szukałem go w internecie latami... był moim mottem, a dziś wpadłem nań przy dyskusji, czy Rosjanie lepiej znają swoją kulturę, czy my. nie znamy, amen.
    "O, zasłoń swe blade nogi" (inne tłumaczenie pamiętam)

    OdpowiedzUsuń